Elon Musk este una dintre mintile stralucitoare care au contribuit la remodelarea economiei globale dupa boom-ul tehnologic de la sfarsitul anilor 1990. Nativul din Africa de Sud a devenit milionar de multe ori la vanzarea actiunilor sale la Zip2 in 1999 si PayPal in 2002 si a facut masinile electrice cool dupa ce a preluat functia de CEO al Tesla Motors in 2008.

De la lansarea Space Exploration Technologies (SpaceX) in 2002, Musk a incheiat un contract cu NASA si guvernul SUA pentru a dezvolta flota de rachete a companiei sale si crede pe deplin in importanta colonizarii Marte pentru a extinde existenta umana. Iata cinci lucruri de stiut despre omul ale carui idei sunt literalmente in afara lumii:

A dezvoltat si vandut un joc video la varsta de 12 ani

CEO-ul in devenire a inceput in industria tehnologiei dupa ce a vazut pentru prima data un computer intr-un magazin la varsta de 10 ani. A invatat sa programeze si sa dezvolte codul pentru un joc cu impuscaturi-nave spatiale numit Blastar, pe care l-a vandut unei reviste de computere pentru 500 USD. Bineinteles, baiatul cu ambitii mari nu s-a oprit aici si a conceput planuri impreuna cu fratele sau mai mic, Kimbal, pentru a deschide o sala de jocuri langa scoala lor. Cu toate acestea, acele planuri au fost anulate cand parintii lor au refuzat sa-si dea acordul legal pentru un permis, iar fratii au ajuns sa vanda ciocolata colegilor de clasa.

A petrecut doar doua zile la Universitatea Stanford

Musk s-a inscris la Stanford in 1995 pentru studii postuniversitare in fizica aplicata, dar pana in acel moment era consumat de capabilitatile internetului care schimba jocul. Cand a aplicat pentru amanare academica, Musk a spus ca se va intoarce in sase luni daca eforturile sale nu vor da rezultate; presedintele departamentului a raspuns ca nu se astepta sa-l revada pe tanarul zguduitor al computerelor, o predictie care s-a dovedit 100 la suta exacta. Musk a fondat Zip2, care a stabilit o prezenta online pentru organizatiile fizice, iar pana cand Compaq a ajuns sa cumpere compania patru ani mai tarziu, nu mai era nevoie sa-si reia educatia formala.

El a inspirat crearea unei companii de energie solara

In 2004, Musk conducea impreuna cu varul sau Lyndon Rive la Burning Man, festivalul anual de sfarsit de vara, care se desfasoara in desertul Black Rock din Nevada. Un antreprenor de software de succes in sine, Rive si-a marturisit dorinta de a se angaja intr-o intreprindere mai semnificativa. Musk a sugerat ca ia in considerare posibilitatile energiei solare si, pe parcursul impulsului si a hedonismului ulterior in desert, ideea a inflorit. Rive si fratele sau Peter au creat SolarCity, care a devenit cel mai mare furnizor de energie solara din tara, cu varul lor la bord ca presedinte. Ceva despre Burning Man aprinde in mod clar imaginatia lui Musk; el sustine ca a conceput ideea unui avion electric de decolare si aterizare verticala la festival, numind-o „un loc foarte creativ”.

El este modelul din viata reala pentru Tony Stark din „Iron Man”.

Cand scriitorul si regizorul Iron Man , Jon Favreau, explora modalitati de a umaniza personajul lui Tony Stark, protagonistul carismatic si super inteligent al seriei de benzi desenate si film, actorul Robert Downey Jr. i-a sugerat sa ia legatura cu Musk. Favreau a ajuns sa filmeze parti din Iron Man 2 la fabrica SpaceX, iar Musk a gasit mai tarziu o modalitate de a reproduce metodele omologului sau fictiv de a proiecta piese de racheta pe ecranul unui computer, facandu-si mainile peste un senzor.

El detine o masina James Bond

Musk detine Lotus Esprit din filmul din 1977 al lui James Bond The Spy Who Loved Me , care (alerta la spoiler!) se transforma intr-un submarin dupa ce Bond si frumoasa lui insotitoare departeaza un dig pentru a scapa de inamic. Cunoscuta sub numele de „Wet Nellie”, masina cascadorie a languit ani de zile intr-o unitate de depozitare inainte de a fi vanduta unui cumparator anonim la o licitatie de la Londra in 2013. Dupa ce s-a dezvaluit ca cumparatorul este Musk, el a lansat o declaratie in care si-a exprimat dezamagirea ca masina nu s-a transformat de fapt intr-un submarin adevarat, adaugand: „Ceea ce o sa fac este sa o modernizez cu un grup motopropulsor electric Tesla si sa incerc sa o transform intr-adevar”.